STARQUALITY - dans & samtalemiddag d. 17/3

Af Annette Hørning - danselærer og terapeut:

​- STARQUALITY er et koncept, som jeg har implementeret på vores danseskole Hørning Dans, da jeg især gerne vil have fokus på dét, at være pige/ung kvinde i 2018.

- STARQULITY er "Danseundervisning og samtalemiddag"​ eksklusivt for dansepigerne, som allerede er tilmeldt et dansehold i sæson 2018/19 hos Hørning Dans.

Emnet d. 10/3: ”At føle sig anderledes og at anerkende sig selv - skal man virkelig elske sig selv?”

Tit oplever jeg med pigerne i dansesalen, at de rigtig gerne vil snakke og fortælle. De har noget på hjertet og de rækker ud i tillid - men vi har bare ikke ordentlig tid på de almindelige dansehold, hvor der er fokus på danseundervisning, mange elever, koordinering og tidsbegrænsning.

Som ung pige er der så mange valg og så mange ting, man skal tage stilling til og at gå til dans kan være en så fin måde at få kropskontakt til sig selv og selvtillid på. Nogle gange har man også brug for mere og at kunne spejle sig i andre på samme alder, der kan have de samme tanker og de samme udfordringer som en selv. Måske forstår veninderne det ikke og det kan være pinligt eller intimiderende at tale med mor og far om det, der rører sig i hjertet.

​Pigerne er et sted i livet, hvor de bevæger sig mellem barndommen og det nye liv som begyndende voksne og unge. Det kan være en svær tid og alder, og dét at komme ud af sin lykkelige, uskyldige barndomstid, hvor hormoner nu begynder at spire - kan give anledning til forvirring, frustration, ked-af-det-hed, apati og ikke mindst manglende selvværd og livsglæde.

Dans - kropsbevidsthed - sammenhold - fællesskab og livskvalitet og ikke mindst samhørighed og dét at være pige, er et af fokusemnerne i STARQUALITYs samtalemiddage.

Jeg har nu startet danseaftener, hvor det mest handler om at lave et fællesskab (uden mor og far) sammen med de andre dansepiger, som man kan spejle sig i, og hvor vi skal spise hjemmelavet mad og have gode samtaler om, hvad der rører sig i deres liv af tanker og problemer som pige. Det vil være med forskellige emner under de forskellige aftener.

​Jeg ved af erfaring, at det kan hjælpe at være med i et fællesskab og en gruppe, hvor man - udover at hygge, grine og selvfølgelig danse - kan få lov til at være sig selv og ikke skal forestille sig at være en anden eller passe ind. Med vores dansehold som fællesnævner, har pigerne allerede noget at dele med de andre piger og grobund til at starte venskaber samt et godt fællesskab på.

​Middagene er for dansepiger i alderen 10-12 og kan bookes nu. Der vil være flere datoer og man booker sig for et event af gangen. Man er velkomme til booke sig på flere aftener af gangen og emnerne ses under de forskellige datoer.​

Der vil være økologisk saft ad libitum samt te/ varm kakao / Café latte. Middagene består af hjemmelavet mad lavet af husets kok - kun af de bedste råvarer.​

Mødetid på de udvalgte søndage er kl. 16.30. Vi starter med danseundervisningen på ca. 45 min. hvor der også vil indgå afspænding i slutningen af danselektionen. Herefter er der middag og samtale, hygge og fællesskab. Vi afslutter kl. 19.00. Der er maksimum plads til 8 dansepiger!

Min baggrund for at lave STARQUALITY-dans og middage med dansepigerne er, at jeg - ud over at være danselærer - har læst psykoterapi i 4 år og er uddannet sexolog, samt har læst til mindfulness-instruktør. Jeg har bevæget mig meget indenfor emner som healing, kropsterapi, meditation og samtaler i gruppe og jeg har haft klienter i individuel samtaleterapi igennem flere år. Jeg tror på, at det nu er tid til at hjælpe og give de unge dansepiger, som kommer her i huset, en mulighed for at få indsigt i deres egne liv og følelser samt at skabe dette fællesskab, hvor venskaber og selverkendelse kan opstå - i en tid, hvor de går ind i livet som unge piger og kvinder.

Skriv endelig til mig hvis du har nogle spørgsmål på info@horningdans.dk

• Fortrydelsesret: Dit køb er bindende. Når et madarrangement med given dato og klokkeslæt bookes, er det et køb af forplejning herunder servering på restaurant og arrangementet er ikke omfattet af fortrydelsesretten, idet arrangements-bestilling på hjemmesiden fastsættes til en specifik dag for afvikling.
  • Er dit barn ikke Hørningdanser i sæson 2018/19, ser vi os ret til at framelde en booking, da STARQUALITY dans & samtalemiddagene er for danseskolens dansepiger - her 10-12 år.

01.03.2019
10.03.2019 kl. 16.30 - 10.03.2019 kl. 19.00